Baskının rönesansı: Dijital baskı sektörü nasıl dönüştürüyor?
Dijital medya çağında, baskının önemi genellikle hafife alınıyor. Ancak baskının rönesansını yaşıyoruz. Dijital sayesinde!
Baskının etkileyici ölçeği ve potansiyeli
Rakamlara bakalım: Statista’ya göre, müzik endüstrisinin yıllık küresel cirosu 41 milyar dolar. Bu etkileyici. Ancak değeri 800 milyar doları aşan baskı endüstrisiyle karşılaştırıldığında çok az. Ve özellikle dijital baskı, büyüme için çok daha fazla fırsat sunuyor.
Dijitalin bir fırsat olarak kullanılması
Geleneksel ofset baskıdan dijital baskıya geçiş bir dizi faktör tarafından yönlendiriliyor, ancak pazarlamada müşteri iletişimlerinin giderek kişiselleştirilmesi tarafından yönlendiriliyor. Ofset basılı yan ürünlere dayalı geleneksel pazarlama maliyetli ve ölçülmesi zor. Daha da kötüsü, günümüz tüketicilerinin beklediği etkileşim ve etkileşimden yoksun. E-ticaretin katlanarak büyümesi ve kişiselleştirilmiş, talep üzerine üretim çözümlerine olan taleple birlikte, dijital baskı daha da önemli hale geliyor.

Baskı sektörünü şekillendiren beş makro trend
Bu değişen ortamda başarılı olmak için baskı hizmeti sağlayıcıları şu beş trendden yararlanabilir:
- Kişiselleştirme: Deloitte’a göre müşterilerin %50’sinden fazlası kişiselleştirilmiş ürünlerle ilgileniyor. Bu oran Z Kuşağı arasında daha da yüksek. WP Engine tarafından yapılan bir araştırma, Z Kuşağı katılımcılarının %75’inin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilen bir ürünü satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu gösteriyor.
- Yerelleştirme: Tüketiciler yerel ve bölgesel işletmeleri desteklemek ve ürünlerinin nerede ve nasıl yapıldığını bilmek istiyor. Bu beklentileri karşılamak için yerel üretim ve dağıtım bu nedenle olmazsa olmaz.
- Sürdürülebilirlik: PWC’ye göre ESG odaklı yatırım hacimlerinin 2026 yılına kadar 34 trilyon ABD dolarına ulaşması beklendiğinden sürdürülebilirlik sadece bir moda sözcüğünden ibaret değil. Yerel, talep odaklı üretim çevresel etkiyi en aza indirmek için norm haline geliyor.
- Mobilite: Giderek daha fazla tüketici akıllı telefonlar veya diğer mobil cihazlar aracılığıyla alışveriş yapıyor. Bu da dijital ticaretin önemini artıracak.
- Yenilikçi ekonomi: Büyüyen yenilikçi ekonomi, yerel olarak üretilen, özelleştirilmiş ürünler için büyük fırsatlar sunuyor. Goldman Sachs, pazarın 2027 yılına kadar iki katına çıkarak 480 milyar ABD dolarına ulaşacağını öngörüyor.

Demografik değişimi anlamak
Özellikle Z Kuşağı ve Y Kuşağı’nın ortaya çıkmasıyla birlikte demografik değişim, baskı sektörünün uyum sağlaması gerektiği anlamına geliyor. Bu teknoloji meraklısı, sosyal ve çevresel açıdan bilinçli tüketiciler kişiselleştirme ve hızlı geri dönüş bekliyor. Bu talepleri karşılayan şirketler büyük bir pazar potansiyelinden yararlanabilir.
Yeni üretim teknolojilerini benimseyin
3D baskı ve dijital baskı yazılımı gibi yeni üretim teknolojileri, inovasyon için benzeri görülmemiş fırsatlar sunuyor. Örneğin, Norveç’te kurulan bir teknoloji şirketi olan Gelato, sadece birkaç yıl içinde dünyanın en büyük talep üzerine üretim ağını kurarak 32 ülkede yerel üretimi mümkün kıldı ve yenilik tasarımcılarını dünya çapında milyarlarca tüketiciyle buluşturdu. GelatoConnect platformu, tüm üretim sürecini düzene sokarak katılımcılar için verimliliği ve kârlılığı artırıyor.
Sürdürülebilirlik ve küresel etki
Demografik değişim ve teknolojik ilerlemenin birleşimi, hayatın her alanına dokunduğu için baskı sektörüne astronomik büyüme fırsatları sunuyor. Şirketler, inovasyon, sürdürülebilirlik ve yerelleştirme yoluyla üretimlerini daha akıllı, daha hızlı ve daha yeşil hale getirebilir ve olumlu değişimin bir parçası olabilir.

